Allmäna villkor och avbokningsregler.


Allmänna villkor för konferenser, gruppbokningar och övriga arrangemang

Dessa villkor gäller under förutsättning att de bilagats bekräftelse av beställningen via mail.

Definitioner

Ett arrangemang är när lokaler tillhandahålls med eller utan logi och/eller förtäring för konferens, eller vid grupp- och festbeställning. Beställaren är den person- juridiskt eller fysiskt - som är betalningsskyldig för arrangemanget.

Beställning och bekräftelse

Beställning kan ske muntligt eller skriftligt. Leverantören ska bekräfta mottagandet av en beställning via mail.

En beställning är inte definitiv förrän en bekräftelse är skickad av leverantören och accepterad av beställaren via mail.

Önskar beställaren göra ändringar i en bekräftad bokning måste detta säkerställas med leverantören innan ändringar kan göras.

Särskilda önskemål

Har beställaren särskilda önskemål gällande t.ex särskilda säkerhetsarrangemang, husdjur m.m. ska detta framföras redan vid beställningstillfället. Senast sju dagar innan ankomst ska specialkost samt deltagarlista anges.

Betalning

Betalning sker enbart via faktura, det är ej tillåtet att deltagare betalar för sig på plats.
 Beställaren ska förse leverantören med orgnr, märkning och korrekt mailadress senast sju dagar innan ankomst.

Avbokningsregler

Vid avbokning senare än fyra veckor före gruppens ankomst debiteras 75% av avtalad kostnad. Vid avbokning senaste än två veckor före gruppens ankomst debiteras 100% av avtalad kostnad.

Vid enskilda avbokningar mindre än 7 dagar innan ankomst debiteras 100% eller enskilda fall diskuteras med Hotel Strana.

Utöver ovanstående följer vi Visitas allmänna villkor för konferens och arrangemang. Lär mer på www.visita.se Vänligen kontrollera bokningsbekräftelse så det stämmer överens med er förfrågan. Vid bekräftelse av detta dokument är er bokning definitiv.